Le Red Fox

aleredfoxLunchtijd op’t Noord! Kristin stapt binnen bij Le Red Fox, een nieuwe Lunch, apero en dinner hotspot in de Cassiersstraat. Het kleine, gezellige, vintage interieur – met een eigenzinnige toets, ontdek het zelf! – is uitnodigend en de vlotte babbel van eigenares Annemie Vanriel een extra troef voor deze zaak. Met de muziek van Sade op de achtergrond geniet Kristin van een homemade quiche en een stuk chocomoussetaart.

Beschrijf Le Red Fox in je eigen woorden? Annemie: “Een frisse, gezonde, eigentijdse hotspot met huiskamersfeer.”

Waarom werd er voor de naam Le Red Fox gekozen? Annemie: “Ooit was ik op zoek naar een hotel in een overvol Le Touquet. Plots viel mijn blik op hotel ‘Le Red Fox’ in het toeristisch gidsje en ik wist het meteen: Le Red Fox wordt de naam van mijn eigen zaakje… als ik ooit iets zou openen dan! (lacht). De ‘Le’ in de titel geeft het een meerwaarde vind ik, extra cachet zoals ze zeggen. (knipoog)”

Waarom zitten jullie in de wijk 2060? Annemie: “Mijn vriend en ik wonen vlakbij. Ik wil al jaren dit soort van zaak openen en toen ik hier 4 jaar geleden kwam wonen, merkte ik meteen op dat deze buurt nood had aan zulk een zaak! Zeker met alle veranderingen die er op til staan, krijg je nog meer zin om er mee in te vliegen en bij te dragen tot een toffere, aangenamere buurt. Een hoekpand was voor mij een must… en zie ’t is zover, mijn deur staat open! (trots).”

Wat maakt Le Red Fox anders dan andere horeca-hotspots op’t Noord? Annemie: “We zitten in een gezellig hoekpand waar veel daglicht binnenvalt, we hebben een origineel interieur en we bieden klanten een beperkt, maar dagvers menu aan. Alles bij Le Red Fox is homemade, zowel de quiches als de pasta’s, wraps, soepen, slaatjes als de taarten. Er is een selectie van verse thee‘s, sapjes en heerlijke slow coffee. Ik run de zaak helemaal alleen en ik merk dat dit op veel sympathie kan rekenen bij m’n klanten.”

Wat zal de toekomst brengen voor Le Red Fox? Annemie: “Ik ben vlot gestart in de winter en kijk uit naar een fijne zomer op ons ‘foxy’ terras in de schaduw van een prachtige plataan!”

Le Red Fox – Cassiersstraat 38A, 2060 Antwerpen – open van maandag tem vrijdag, telkens van 11u tot 20u30 – Le Red Fox op facebook en leredfox.be

© 2013 – NOORDlink – Kristin Lenaers