Leeslekker in de Permeke!

aleeslekkerDe spin Sebastiaan (Annie M.G. Schmidt)

Dit is de spin Sebastiaan
Het is niet goed met hem gegaan

Luister!

Hij zei tot alle and’re spinnen:
Vreemd ik weet niet wat ik heb,
maar ik krijg zo’n drang van binnen
tot het weven van een web.

Zeiden alle and’re spinnen:
O, Sebastiaan, nee Sebastiaan
kom, Sebastiaan, laat dat nou,
wou je aan een web beginnen
in die vreselijke kou??

Wil je weten hoe dit verhaaltje eindigt? Kom dan zondag 15 september 2013 om 11u gratis luisteren in bib Permeke!

Leeslekker is een project van de Antwerpse bibliotheken waarbij vrijwilligers op geregelde basis voorlezen aan kinderen. Elke maand worden er verhaaltjes gekozen rond een nieuw thema en worden de kinderen ondergedompeld in een fascinerende wereld van prenten en verhalen. Kom dus naar de bib en luister naar de mooiste, grappigste en spannendste verhalen!

Waar?
In alle districten.

Wanneer in Permeke?
Elke tweede woensdag van de maand, van 14.30 tot 15.30 uur
Elke derde zondag van de maand, van 11 tot 12 uur

Voor wie?
Kinderen tussen 4 en 8 jaar. Gratis.

Thema’s?
Elke maand heeft een eigen thema.

• September – Insecten en kriebelbeestjes – Over ‘De spin Sebastiaan’ en zijn kleine vriendjes
• Oktober – Wat wil ik later worden? – Beroepen: als ik groot ben, word ik …
• November – Roald Dahl – Gruwelijk leuke verhalen
• December – Anders zijn – Wij zijn bijzonder misschien zijn wij een wonder
• Januari – Smullen/snoepen/koken – Aan tafel voor nieuwe verhalen
• Februari – Kabouters en dwergen en trollen – Kabouters en dwergen bestaan echt!
• Maart – Gevaar! – Thema van de Jeugdboekenweek
• April – Fabels en dierenverhalen – Er waren eens vossen, raven, kippetjes, schildpadden en hazen
• Mei – Max Velthuijs – Kikker en zijn vriendjes
• Juni – Speelgoed – Puzzels, ballen, knikkers, blokken, poppen, auto’s en nog veel meer …