Yoga studio Mind in Motion

amindinmotionIne Maes en haar gezin zijn nieuw op’t Noord. Ine is ook de dame achter de nieuwe Yogastudio ‘Mind in Motion’. Zeg je Ine dan zeg je Yoga, aldus haar vrienden. Ine: “Klopt wel eigenlijk (lacht). Het is mijn doel om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van al het goede wat Yoga en meditatie kan brengen, het maakt de mannen zachter en de vrouwen sterker.” Kristin had een gesprek met deze toegewijde moeder, creatieve onderneemster en nieuwe wijkbewoonster.

Is Yoga een hype of iets wat niet mag ontbreken in ons leven?

Ine: “Yoga is een tijdje een hype geweest omdat beroemde sterren zoals Madonna gefotografeerd werden in Yoga-outfit. Maar voor mij, en vele anderen, is Yoga meer dan een hype. Het is een filosofie, een levenswijze en zelfs een wetenschap. Zelf kreeg ik Yoga-opleidingen in Thailand en Bali en perfectioneerde ik mijn opleiding met de hulp van David Swenson. Samen met mijn vriend Damian, Babs, Tom, Eefje en Vivianne open ik in oktober de Familiestraat de Yogastudio ‘Mind in Motion’ om jong en oud te begeleiden in Ashtanga Vinyasa Yoga, Yin Yoga, Pranayama, Yin/Yan Yoga, the Rocket, zwangerschaps-Yoga, mama en baby Yoga, Yoga voor kinderen (vanaf 4 jaar) en jongeren en meditatielessen.”

Iedereen kan dus Yoga beoefenen?

Ine: “Absoluut! Ik wil met mijn team Yogalessen aanbieden aan kinderen, jongeren, mannen, (zwangere) vrouwen, bejaarden en op termijn ook aan kinderen met een beperking. Zo was ik zelf een tijdje alleenstaande moeder met kind. Tijdens die periode vond ik het moeilijk om geschikte en betaalbare Yogalessen te vinden. Dat wil ik dus graag veranderen. De Yogalessen bij ‘Mind in Motion’ zullen voor iedereen toegankelijk zijn ongeacht status, leeftijd of beperking.”

Wat wil je via ‘Mind in Motion’ meegeven aan mensen?

Ine: “Bij ‘Mind in Motion’ leer je de essentie van Yoga en krijg je geen introductie tot een alternatieve levenswijze. Yoga bevordert je bewustzijn, je gaat vanzelf gezonder leven en bewuster in het leven staan. Verwacht hier geen goeroe’s of new-age verhalen maar een realistische Yoga-instructie op maat in een huiselijke sfeer. Ik wil zeker de persoonlijke aanpak en huiselijke sfeer van ‘Mind in Motion’ benadrukken. Ik zal met kleine groepen van 20 cursisten werken omdat ik dan voldoende aandacht aan iedereen kan schenken. We zullen ook starten met op zijn minst 1 les per week op donatie te geven omdat Yoga en meditatie voor iedereen toegankelijk moet zijn.”

Waarom koos je’t Noord als locatie voor de Yogastudio?

Ine: “We hebben een schitterend woon/werkpand gevonden in deze toffe wijk. Ik heb hier al mogen kennismaken met vlotte, sociale mensen met een erg aangename down-to-earth-mentaliteit. Dankzij dit pand kan ik thuis werken waardoor ik werk en gezin perfect kan combineren. We zijn nog druk aan’t werk om de deuren van de Yogastudio open te gooien. Ik ben al heel trots dat onze bamboevloer er ligt, nog een likje verf en ik kan eindelijk m’n eerste cursisten ontvangen (lacht).”

Hoe zie je de toekomst van ‘Mind in Motion’?

Ine: “Ik ga nog een vervolgopleiding volgen in Engeland om Yoga aan kinderen met een handicap (fysieke beperking, Syndroom van Down, autisme,..) aan te bieden. En op termijn wil ik de Yoga-studio uitbreiden naar een therapiecentrum, wat natuurlijk ook voor iedereen toegankelijk zal zijn. Een drukke toekomst vol Yoga dus! (lacht).”

Mind in Motion Yoga studio – Familiestraat 25, 2060 Antwerpen – Op woensdag 2 oktober 2013 gaan de kids en jongeren Yogalessen van start – alle info via yoga-mindinmotion.be

© 2013 – NOORDlink – Kristin Lenaers