Kortsluiting in verwarming

politieVia de politie werden we op de hoogte gesteld van het volgende:

Donderdagochtend rond 8 uur werden de brandweer en de politie opgeroepen voor rookontwikkeling in een appartement in de Diepestraat. Daar was kortsluiting ontstaan in een verwarmingselement. Een meisje van 13, dat op dat ogenblik alleen thuis was, had een handdoek op de verwarming gegooid, in de veronderstelling dat dit erger zou voorkomen. Zo ontstond er echter rook die zich over het gebouw begon te verspreiden. Vijf andere bewoners van het gebouw werden door de politie uit voorzorg geëvacueerd. Niemand raakte gewond. Alle ramen van het gebouw moesten nog een tijdje open blijven, tot de rook volledig verdwenen was.